czwartek, 6 stycznia 2011

Ciasteczka owsiane z bakaliami i jabłkami for the beginning



Moje ulubione, bardzo odżywcze, ciasteczka owsiane. Tym razem zaszalałam i dodałam czegoś więcej niż tylko rodzynki. Może na początek powinnam zrobić jakąś trudną i skomplikowaną potrawę, ale pomyślałam, że najpierw zadbamy o zdrowie wcinając trochę błonnika, który przecież reguluje pracę jelit i jeżeli jesteśmy cały dzień w pośpiechu, stresie, jemy nieregularnie to musimy sobie pozwolić na tą pyszną miotłę dla naszego organizmu.

      Ciasteczka owsiane z bakaliami i jabłkami
·      szklanka płatków owsianych
·      szklanka otrębów pszennych
·      ½ szklanki rodzynek
·      ½ szklanki drobno pokrojonych suszonych śliwek
·      szklanka mąki pszennej
·      10 sztuk posiekanych drobno migdałów
·      1 duże, obrane jabłko pokrojone na cienkie ćwiartki
·      1 jajko
·      szklanka soku jabłkowego albo pomarańczowego (bez miąższu)
·      ¼ szklanki oleju (użyłam Oliviera, który prócz oleju roślinnego zawiera oliwę z oliwek)
·      ½ szklanki cukru pudru
·      łyżka miodu z kwiatu pomarańczy (można użyć innego)
·      łyżeczka proszku do pieczenia

Płatki owsiane, otręby pszenne, rodzynki, suszone śliwki, mąkę, migdały, jabłka, proszek do pieczenia i cukier puder zmieszać razem w misce. Jajko z sokiem, olejem i miodem roztrzepać lub zmiksować, dolać do suchych produktów i zamieszać.
Piekarnik rozgrzać do 200oC
Blachę wyłożyć pergaminem i oprószyć mąką. Łyżka formować niewielkie placuszki i piec ok. 20 minut.
Smacznego i miłego czwartku!

1 komentarz:

Holga pisze...

Bardzo lubię komentować pierwsze wpisy. Co najciekawsze- prawie zawsze brakuje tam komentarza. Przejrzałam Twoje archiwum. I bardzo spodobał mi się Twój blog ;) Może dlatego, że jesteśmy w podobnym wieku i niektóre problemy są u mnie identyczne? Nie wiem. Ale przypadł mi do gustu ;D

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...