sobota, 8 stycznia 2011

Placki ziemniaczano-selerowe w dwóch wersjach



Postanowiłam nie zatrzymywać się na tradycyjnych plackach ziemniaczanych. Zawsze trzeba próbować iść dalej, nie stać w miejscu. Zamieniłam tradycyjną mąkę na skrobię kukurydzianą, po którą specjalnie poszłam do sklepu ze zdrową żywnością. Sprzedawczyni do moich zakupów dodała mi 1 kg bezglutenowej mieszanki do wypieków. Troszkę się naderwało opakowanie przy transporcie i postanowiła to oddać w dobre ręce, zobaczymy czy dobre i co z tego wyjdzie.  Placki zrobiłam w dwóch wersjach: zwykłej i wiejskiej.

Placki ziemniaczano-selerowe


·      150g selera (użyłam selera wybornego ze słoika)
·      150g startych ziemniaków
·      2 jajka
·      4 łyżki skrobi kukurydzianej
·      1 łyżeczka proszku do pieczenia
·      1 łyżka oliwy z oliwek
·      1 starta cebula
·      olej do smażenia
·      sól, pieprz
+ do wersji wiejskiej:
·      10 pokrojonych w kostkę plasterków szynki (miałam pod ręka szynkę „Juranda” coś podobnego do wiejskiej)
·      1 łyżka oregano suszonego lub świeżego, posiekanego

Ziemniaki i seler zmieszać z roztrzepanymi jajkami, skrobia kukurydzianą, proszkiem do pieczenia, oliwą z oliwek, startą cebulą, doprawić solą i pieprzem (do wiejskiej dodać szynkę i oregano). Nadmiar soku z ziemniaków wybrać z ciasta. Smażyć na rozgrzanym tłuszczu, aż do zrumienienia. Podawać ze śmietaną albo twarożkiem. Smacznego!

Brak komentarzy:

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...