wtorek, 20 grudnia 2011

Pancakes z pastą sezamową, czyli o śniadaniu, które daje energie i uśmiech na cały dzień





Pancakes z dodatkiem pasty sezamowej z nutą pomarańczy i miodu i w moim przypadku konfitury wiśniowej to danie, które pobudzi Twoje kubki smakowe. Jeśli lubisz chałwę to musisz koniecznie sprawdzić, czy i w takiej wersji Ci zasmakuje.


Pancakes z pastą sezamową
przepis autorski
(2 porcje po 5 naleśników)

1 jajko
½ szklanki mąki pszennej
½ szklanki mleka
1/3 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżeczki stopionego masła
2 łyżeczki pasty sezamowej
1 łyżeczka naturalnego miodu

zamiast mąki pszennej - mąka razowa bądź orkiszowa
zamiast mleka - maślanka
zamiast pasty sezamowej - masło orzechowe bądź nutella
zamiast naturalnego miodu - miód sztuczny
Przygotuj dwie miski. Do pierwszej przesiej mąkę z sodą oczyszczoną. Do drugiej wbij jajko, wlej mleko, dodaj pastę sezamową, miód i stopione masło.
Trzepaczką połącz mokre składniki.

Dodaj suche i wymieszaj na jednolitą masę.
Może Ci się wydawać, że ciasto jest za rzadkie, ale takie ma być!

Rozgrzej patelnię teflonową, najlepiej taką do naleśników i nakładaj po dwie łyżki masy (=jeden pancakes).

Obracaj w momencie, gdy na powierzchni zaczną się pojawiać drobne pęcherzyki. Smaż po jednym razie z każdej strony.
Podawaj na rozgrzane talerze.

................................................................................................................................................................................

  - To było moje niedzielne śniadanie, po zjedzeniu od razu poczułam się lepiej.           

Śniadanie to najważniejszy posiłek  w ciągu dnia. Powinien zawierać najwięcej kalorii. Ciekawe jest to, że cokolwiek zjesz na śniadanie, Twój organizm spali i nic Ci się nie odłoży w przeciwieństwie jakbyś zjadł 6 takich pancakes na kolację. Choć może się mylę, bo każdy organizm funkcjonuje inaczej.

Ja się przekonałam, że nie ma co się odchudzać! Trzeba się cieszyć smakiem już od początku dnia. Posiedzieć chwilę dłużej w kuchni, choć w ciągu tygodnia, kiedy pracujesz, czy jak ja chodzisz do szkoły, trudno jest znaleźć chwilę, ale naprawdę warto.

Miłego wieczoru,

Pozdrawiam,
Weronika

14 komentarzy:

Aurora pisze...

To się nazywa śniadanie mistrzów :D

Sue pisze...

Bardzo podobają mi się te penkejki! Jestem ich ogromną fanką. :D

Siaśka pisze...

pyszne!! ale ja pewnie bym zjadła całość i się z nikim nie podzieliła hihi

muffinka pisze...

Auroro, nie wiem czy mistrzów, ale napewno ma nieziemski smak!
Sue, ja też!
Siaśka, ja się musiałam podzielić z siostrą. Radzę zwiększyć ilość składników :)

slyvvia pisze...

O tak, śniadanie idealne. Śliczne i pyszne pancakes :)

Szczurka pisze...

Lubię chałwę, wiśnie i wszelkie placuszki :) Wpraszam się na takie śniadanko (choć może za krótko się znamy ^^)!

muffinka pisze...

Szczurko, jeśli mieszkasz we Wrocławiu, to zapraszam :)

goh. pisze...

aż ślinka cieknie na widok tych naleśniczków polanych tak intensywnie czerwoną konfiturą:)))

Katka pisze...

Jej jakie pyszne mniam:) ale pyszny blog prowadzisz,właśnie zrobiłam się bardzo głodna hihihi:)Pozdrawiam:)

Anonimowy pisze...

Za chałwą w podstawowej postaci zdecydowanie nie przepadam, ale przyznać muszę, że Twoje placuszki prezentują się nadzwyczaj kusząco. ;)

Pozdrawiam!

Maggie pisze...

Oj, wprosilabym sie do ciebie na takie sniadanie!

kachna pisze...

pycha, pycha i jeszcze raz Pycha! :)

http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

Anna pisze...

Wyglądają jak marzenie:-)

Anonimowy pisze...

Och, nic, tylko zajadać! Kusisz... :)

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...