niedziela, 22 stycznia 2012

Sos karmelowy




Cukrowo-maślany sos, którego nie może zabraknąć w Twojej kuchni! Pasuje do naleśników, kawy, gofrów, a nawet do tego, by wyjadać go palcem ze słoika.


 


Sos karmelowy

przepis Anny Karankiewicz (klik) 

(500ml)

 


200ml śmietany kremówki

130g masła

330g cukru

 


zamiast masła – margaryna 



Do garnka wsyp cukier i rozpuść go cały czas mieszając – unikniesz przypalenia. Powinien powstać gęsty syrop.

Gdy zbrązowieje wlej powoli kremówkę i zamieszaj.

Następnie, gdy sos będzie jednolity dodaj masło i mieszaj do czasu połączenia się składników.

Zdejmij z ognia i przelej do słoików.

Przechowuj w lodówce do dwóch tygodni. Sos wtedy tężeje i żeby był płynny należy włożyć słoik do garnka z gorącą wodą. 



Sos możesz używać zamiast cukru w ciastach, dodawać go do naleśników, gofrów czy innych słodkości. Wspaniale smakuje wyjadany prosto ze słoika.
Można nim polać piankę w kawie.



………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Wróciłam do domu i od razu wyjeżdżam gdzie indziej.

Tam na szczęście prócz nauki będę mogła przesiadywać we własnej kuchni, ile będę chciała. Mam parę słodkości w planie, a nawet więcej.

Pozdrawiam,
Weronika

biuro projektowe poznań
 

14 komentarzy:

Kropka pisze...

Mmm... Pyszności! Piękny blog, szczerze mówiąc doznałam niemałego szoku, kiedy przeczytałam ile masz lat:)będę zaglądać!

Sue pisze...

Chcę poczuć ten smak! :)

asieja pisze...

wyjadac palcem ze słoika.. rozkosznie.

Daria Anna pisze...

Taki sos długo by u mnie nie leżał, oj dwa tygodnie musiałby być chyba za hartowanym szkłem :)

GotującaWmM pisze...

Wygląda przesmacznie :) Już sobie wyobraziłam moje pancakes'y z nim :D Mniam!

agnieszka pisze...

Udanej podróży i wielu inspiracji :)

oliwek pisze...

świetne:) z przepisu na pewno skorzystam:)

Daria Anna pisze...

Mam zamiar robić jutro Churros, więc przygotowałam sobie ten sosik, ponieważ słyszałam, ze dobrze smakują z sosem karmelowym. Jak na razie na ciepło mi smakuje, duzo się go nie da zjeść niż 1 łyżeczkę, poniewaz jest strasznie słodki, ale jako dodatek do czegoś chętnie będzie sobie leżał w lodówce 2 tygodnie :) Dzięki za przepis :)

megenta pisze...

właśnie go zrobiłam. jest rewelacyjny :)

muffinka pisze...

Wow, dziewczyny, nawet nie wiecie jak się cieszę, że już go zrobilyście. Będzie wspaniały do churros, możesz dodać łyżke kakao do sosu DARIA ANNA@.

@Kropka, cieszę się!

kornik pisze...

Pyszności! palcem mogłabym ze słoika wyjadać:)

Makagigi pisze...

Och taki sosik do naleśników, albo do lodów! MMMMMM marzenie!

Maggie pisze...

A wiesz, ze wlasnie wyjadanie palcem ze sloika bylo pierwsza rzecza, ktora przyszla mi do glowy, gdy zobaczylam ten sos? Karmel to jedna z tych grzesznych przyjemnosci, ktorym nie moge sie oprzec :)

Kasia_S pisze...

Średnio poetycko skomentuję Twój przepis jednym słowem: ślinotok! :)

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...