wtorek, 17 stycznia 2012

Płatki ryżowe na mleku z musem z liczi i ciasteczkowym pyłem


Jest to ciekawa alternatywa ryżu na mleku z rewelacyjnym w smaku musem z liczi, ciasteczkowym pyłem, którego nie może zabraknąć w Twojej kuchni i korzenną przyprawą.


Płatki ryżowe na mleku z musem z liczi i ciasteczkowym pyłem

przepis autorski

(1 porcja)

200ml mleka (proporcje 2:1)

100g płatków ryżowych
1 łyżeczka cukru trzcinowego
1/2 łyżeczki przyprawy do ciasteczek korzennych
skórka z 1/4 cytryny w kawałku
8 liczi w zalewie
1 herbatnik

zamiast cukru trzcinowego – cukier biały lub brązowy

zamiast przyprawy do ciasteczek korzennych – cynamon, mielone goździki i kardamon
zamiast skórki cytrynowej – kilka kropli esencji cytrynowej
zamiast liczi w zalewie – świeże liczi, które należy obrać i usunąć pestki

Wlej mleko do garnka i doprowadź do wrzenia.
Dodaj płatki ryżowe, cukier, przyprawę i kawałek cytryny.
Gotuj 5 minut.
W międzyczasie zmiksuj liczi blenderem z jedną łyżką zalewy.
Wyjmij z płatków ryżowych skórkę z cytryny, dodaj mus i gotuj jeszcze minutę.
Aby zrobić ciasteczkowy pył musisz zmiksować lub bardzo drobno pokruszyć herbatnika.
Przygotuj kokilkę, napełnij ją ryżowym deserem i wyłóż na talerz – powinno ładnie wypaść.
Posyp wierzch ciasteczkowym pyłem i gotowe!

Możesz polać całość syropem malinowym, udekorować migdałami i podać z herbatnikiem.
Ciasteczkowy pył możesz zrobić z 200 g herbatników i przechowywać w szczelnie zamkniętym pudełku. Nada się świetnie do udekorowania różnych słodkości jak i również, kiedy zmieszasz go z masłem, do spodu na tartę.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Jak pisałam tu (klik) przy poprzednim przepisie z liczi, można je kupić w Kauflandzie. Są fantastyczne!
Zaplanowane wstawianie posta:)

Prawdopodobnie bawię się świetnie, prawdopodobnie nie ma śniegu jak w zeszłym roku, (sztuczny się nie liczy) prawdopodobnie wrócę chora… ale od czego są ferie.
Cieszę się, że choć w taki sposób mogę się z Wami podzielić tym przepisem!

Pozdrawiam,
Weronika

11 komentarzy:

slyvvia pisze...

Zjadłabym takie na śniadanko :D

Anonimowy pisze...

Wspaniała śniadaniowa propozycja :)

Dorotas30 pisze...

uwielbiam wszystko co jest z mlekiem a twoa propozycja wydaje sie wręcz idealna na śniadanie!

Maggie pisze...

Cudowna propozycja! Chetnie zjadlabym takie cos na deser albo... leniwe sniadanie :)

Maja i Kamila pisze...

wygląda tak lekko i pysznie:) uwielbiam liczi!

pees pisze...

:)
oj kochana! mus z liczi!:)
ja uwielbiam mus z marakui i za każdym razem jak mogę zjadam z nim naleśniki.
ale liczi pewnie też by się sprawdziło:)

Monika pisze...

lubię płatki ryżowe;)powoli o nich zapominałam,dzięki za przypomnienie i to w jakiej wersji;)francja elegancja;)
pozdrawiam!

kornik pisze...

super pomysł na deser!

Sue pisze...

Bardzo, bardzo lubię liczi. Taki deser byłby idealny!

muffinka pisze...

@pees, może być dobry ten Twój mus :)

dziewczyny, do pracy, ja narazie nie mam jak na obozie obie zrobić śniadanka! :(

Podróż w głąb smaków życia... pisze...

Wygląda obłędnie pysznie :)

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...