środa, 22 lutego 2012

Kiełki rzodkiewki - wyhoduj je sam!



  
"W kiełkach rzodkiewki znajdują się między innymi: witamina A, C, PP, magnez, cynk, żelazo oraz sole wapnia. Wszystkie te substancje sprawiają, że kiełki cieszą się renomą skutecznego leku na przeziębienie.
Warto pamiętać o ich wzmacniających i przeciwzapalnych właściwościach. " Smakują jak rzodkiewka! :)

 

Kiełki rzodkiewki

(szklanka kiełków) 


20g kiełków rzodkiewki (klik)

szklanka wody

lniany woreczek (klik)

 

Nasiona zalej szklanką wody i odstaw na 12h.

Następnie przepłucz je 4-5 razy, aż woda będzie czysta.

Lniany woreczek przepłucz zimną wodą i wypełnij nasionami.

Zanurz w zimnej wodzie na 30 sekund, potrząśnij woreczkiem, powieś do ocieknięcia i odłóż.

Proces moczenia powtarzaj prze 4-5 dni, 2 razy dziennie.

Woreczek należy włożyć do garnka z wrzącą wodą i trzymać w nim 5 minut, po każdym wyhodowaniu kiełków.
Kiełki rzodkiewki dą idealne w połączeniu z twarożkiem, czy jako dodatek do sałatki lub ryby.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Odkąd przysłano mi w ramach współpracy ze stroną urodaizdrowie.pl (klik) zestaw do hodowania kiełków, nie ma dnia, żeby na mojej kanapce nie znajdowały się te świeże maleństwa. Narazie były kiełki rzodkiewki, fasoli mung i kozieradki. Wkręciłam się w to hodowanie, lecz zdarza mi się zapomnieć o moczeniu kiełków.
Na szczęście ani razu mi nie spleśniały, nie było żadnych grzybów itp.
Kiedyś miałam zakwas... i przez moją sklerozę niestety po jakimś czasie nie nadawał się do niczego. :(

Pozdrawiam,
Weronika

PS Kiełki i woreczek pochodzą z tej strony.

3 komentarze:

Karolka pisze...

Kiełki są super! Ja hoduję rzodkiewkę, rzodkiew, rzeżuchę, brokuła i mung:)) posypuję kanapkę i cudowne śniadanko. A co do rzodkiewki to ta, którą mamy teraz w sklepach nie nadaje się do niczego, a kiełki z powodzeniem ją zastępują;)

Dota Szymborska pisze...

super! chyba tez zaczne:)

pees pisze...

wow:) nie wiedziałam, że tam pracujesz, a też dostałam zestaw kiełków;)

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...