piątek, 18 maja 2012

Lubczyk&Basilia, czyli gdzie jem najlepszą pizzę.



We Wrocławiu przy ulicy Tęczowej, która przeważnie jest w szarych barwach i nie utożsamia się ze swoją nazwą, mieści się restauracja Lubczyk&Basilia. Lubczyk, ponieważ znajdziecie tam dania kuchni polskiej, jak i włoskiej, co można wywnioskować po bazylii.

Pierwszy raz trafiłam tam rok temu z przyjaciółką. Zachęcił nas napis na szybie: „TRADYCYJNA, WŁOSKA, RĘCZNIE WYRABIANA PIZZA OD 8,90 zł”. Zamówiłyśmy, więc małą, margarittę, która wcale mała nie była (aż 30cm), a do tego sos czosnkowy i pomidorowy (to wszystko za 8,90zł). Chodziłyśmy tam wiele razy, nie tylko ze względu na jedzenie, ale i na klimat, zwłaszcza meble.



Każdy stół i każde krzesło ma swoją historię, pochodzi z innego miejsca, sklepienie drugiej sali jest niezwykłe.  Na środku niego piękny, złoty żyrandol, w kącie duży zegar, na ścianach pełno obrazów, a na półeczkach oliwa i inne przetwory.



Miałam okazję spróbować tam też pierogów ruskich, o których również mogę powiedzieć : po-e-zja!


Gdybym nie umiała gotować na pewno chodziłabym tam częściej na obiady czy śniadania. Codziennie jest coś nowego, ostatnio kilka wariacji z łososiem, zupami i knedle z malinami, które bardzo kuszą! Dania dnia są podawane na fanpagu na facebooku (klik) i wypisywane w restauracji na tablicach, które jednocześnie robią za jedyne menu, co jest niestety mankamentem - trzeba podejść do kasy, zamówić, zapłacić, dostać numerek na wieczku od słoika, z którym i tak nigdy nie wiem, co zrobić, usiąść i czekać (na dłuższe rozmowy polecam kanapę w drugiej sali, bardzo wygodna :) ).  Na pizzę na szczęście czeka się około 4 minut, co dowodzi, że jest pieczona w piecu!


Restauracja ma również możliwość zamówień na wynos, niestety nigdy z niej nie korzystałam, serwują również pyszną kawę i kwas chlebowy.
Podsumowując, jeśli masz ochotę na prawdziwą włoską pizzę wybierz się tu koniecznie! Jeśli chcesz zjeść tanio, smacznie i w dobrej atmosferze, to Lubczyk&Basilia będzie dobrym wyborem. My z M. napewno zjemy tam jeszcze nie raz!



Pozdrawiam,
muffinka


Lubczyk&Basilia
Tęczowa 22
Wrocław
strona internetowa - klik



10 komentarzy:

mniami-mniam pisze...

Faktycznie bardzo klimatyczna knajpka i to tuż pod moją szkołą, chętnie będę się tam teraz wybierać, skoro polecasz. No proszę nie spodziewałabym się takiego fajnego miejsca akurat tam... : )

Aurora pisze...

Są takie miejsca?! I to tak blisko mnie?! :D

kulinarne-smaki pisze...

Fajny, domowy klimat - szkoda,że mieszkam tak daleko :(

bartoldzik pisze...

Tyle razy tamtędy przechodziłem i nawet nie zajrzałem. Poprawię się :-)

kornik pisze...

fajnie miejsce, z klimatem. a pizza prezentuje się super!

Ale babka i robi to co lubi pisze...

fajnie że dodałaś taki post! na pewno skorzystam jak będę przejazdem we Wrocławiu bo miejsce jest bardzo klimatyczne

Samantha pisze...

Bardzo miłe, przytulne miejsce, oryginalne wnętrza, a pizza jaką podają jest rzeczywiście rewelacyjna, pozdrawiam :)

Paulaska122 pisze...

Jak tam pięknie, szkoda, że mam tak daleko :(

Unknown pisze...

ojej jak tam cudownie! wspaniałe wyposażenie, jest klimat! ;)

Brzezi pisze...

ja tam regularnie wcinam pizze jak tylko jestem we wro. i jeszcze jakie fajne Panie obsługują! pysznie :)

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...