poniedziałek, 28 lutego 2011

Delikatne placuszki z karmelizowanymi jabłkami at breakfast…










W piątek obudziłam się o godz. 10:00 i,o dziwo, wszyscy spali, więc postanowiłam zrobić im śniadanko. Cały ten przepis to inwencja własna. Na karmelizowane jabłka niestety przepisu nie podam, bo nie pamiętam ile, czego dałam. Na patelni rozpuściłam cukier, wrzuciłam jabłka, potem znów dużo cukru, aż powstał karmel i gotowałam przez chwilę, aż jabłka były idealnie karmelizowane. Dodałam jeszcze troszkę cynamonu i wanilii.                                                                                                       
Nad morzem było pięknie, niesamowicie, nie chciałam stamtąd wyjeżdżać, ale jeszcze tam powrócę. Tam Słońce witało mnie promieniami każdego dnia, a Wrocław taki szary, smutny… Ale nie można wiecznie „nic nie robić”. Dziś jeszcze parę zdjęć plaży i pola, nad jezioro już nie dotarłam. Niby 0oC, ale jednak zimno.
Zaczęła się szkoła, dużo nauki, jutro sprawdzian z chemii i z algebry. Mam nadzieję, że przez to nie zaniedbam bloga :)                                                                                                                                                         
Moja propozycja dla Was na weekendowe śniadanie!:)

Placuszki z karmelizowanymi jabłkami
·       2 duże jajka (użyłam tych ekologicznych)
·       ½ szklanki cukru
·       50 g miękkiego masła
·       75 g serka śmietankowego (np. Turek)
·       1 łyżka śmietany
·       2 szklanki mleka
·       opakowanie cukru waniliowego
·       2 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią i nutą kardamonu
·       15 kopiastych łyżek mąki pszennej ( nie za dużych)

Oddzielić żółtka od białek. Żółtka utrzeć z cukrem, dodać masło, śmietankowy serek, śmietanę i zmiksować. Dodać mleko i zmiksować, następnie miksując dodając po łyżce mąki, aż powstanie gładka masa. Na końcu ubijamy sztywna pianę z białek i dodajemy do ciasta. Rozgrzewamy olej na patelni i formujemy łyżką placuszki. Smażymy na małym ogniu z obu stron, mają być delikatnie zrumienione. Podajemy z cukrem pudrem i karmelizowanymi jabłkami.

Smacznego i pozdrawiam!

3 komentarze:

asieja pisze...

pyszni wyglądają te placuszki.

Kinga ⚬ Yummy Lifestyle pisze...

jakie cieniutkie... pyszne muszą być!

Kubełek Smakowy pisze...

Placuszki z karmelizowanymi jabłkami... Mmm. Żebym tylko z rana miała czas na takie IDEALNE śniadanie...

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...