środa, 18 lipca 2012

Lody czekoladowe z malinami BEZ MASZYNKI!!!



 

Trzyskładnikowa baza do lodów czekoladowych. Bardzo proste wykonanie. Do tego kilka malinek, troszkę posiekanej czekolady i voila! Radzę nauczyć się na pamięć przepisu podstawowego J


 


Lody czekoladowe z malinami

przepis autorski na bazie (klik)

(na 6 porcji) 


1/2 szklanki mleka skondensowanego słodzonego

250 ml kremówki

100g gorzkiej czekolady

malutkie opakowanie malin

50g czekolady deserowej
 
Kremówkę ubij na sztywno.
Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej lub w mikrofali. Ostudź i wymieszaj z mlekiem. Dolej do kremówki i wymieszaj.
Dodaj rozgniecione maliny, posiekaną czekoladę, połącz, przelej do pojemnika i wstaw do zamrażarki na noc.
 
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Wystawiam się na godzinę dziennie na słońce.
Leżę plackiem na rozkładanym leżaku, co jakiś czas czytając książkę.
Co dwa dni robię inne lody. Puszka mleka starcza na trzy różne smaki lodów. Niedługo będzie przepis na miętowe z kawałkami czekolady – ulubione lody mojej siostry.
Zmieniam kolory paznokci. Codziennie coś piekę. Wczoraj pierwsze ptysie, ale i tak do mojego wakacyjnego życia wkrada się nuda. Wabi mnie przed telewizor, czego nie cierpię. Czasem potrafię ją pokonać wybierając się na rower, a czasem się jej poddaję.
Piszę listy, bo to jedyny, moim zdaniem, sposób na przekazanie drugiej osobie wszystkiego, co się jej ma do powiedzenia. W tym jest coś magicznego, gdy zasiada się z długopisem, kawą lub herbatą, plikiem czystych kartek i wspomnienia, historie przenosi się na papier, nie zawsze prosto i estetycznie, choć bardzo się chce, to nie wychodzi. Tego wszystkiego się nie przekaże na facebooku czy emailem. To musi być w kopercie i ze znaczkiem. Jak za dawnych, dobrych czasów, w których nie miałam okazji żyć.
Te czasy zanikają, ale będę o nie walczyć. Zdobyłam w nadmorskiej mieścinie film do mojego analoga, niewiarygodne, mijając po drodze tyle tandety, że się w głowie nie mieści, dzwoniąc rowerowym dzwonkiem na ludzi deptajacych po ścieżce rowerowej. Ciekawe jak to wyglądało kiedyś...

Pozdrawiam,

muffinka

PS
Ah, zapomniałam dodać, że lody mają idealną kosystencję i łatwo się je nakłąda łyżką do lodów, o ile się nie da malin i czekolady na wierzch :)

autoholowanie toruń
 

11 komentarzy:

asieja pisze...

domowe ody są świetne.
a a bym polubiła Twój czas. ten leniwy.. kolorowe paznokcie, rower, leżenie na słońcu, czasem nawet i ten telewizor!:-)

Crispy Biscuits pisze...

Faktycznie warto go zapamiętać :) Jeszcze nigdy nie robiłam domowych lodów. Wyglądają pysznie!

Aga pisze...

Prosty przepis i co ważne to bez maszynki do lodów:)

Unknown pisze...

Ale kusisz od samego rana, pyszne lody :)

Marta pisze...

Musiałam wykorzystać żółtka, więc wczoraj zrobiłam na ich bazie lody dyniowe z pomarańczą, ale zdecydowanie bardziej przemawia do mnie czekolada więc następne w kolejności są twoje! Wyglądają pysznie, no i o wiele mniej z nimi zachodu :)

Daria pisze...

nie wiedziałam, że zrobienie lodów jest takie proste :D muszę wypróbować przepis :D

Aurora pisze...

O jaaaaaa- całe malinki :D

przeliteruje pisze...

wyglądają obłędnie!

przeliteruje pisze...

wyglądają obłędnie!

kwiat79 pisze...

Wyglądają wspaniale i do tego jaki prosty przepis-dziękuję i pozdrawiam!

Bee pisze...

Kocham domowe lody, ta dowolnosc w dobierniu dodatkow, komponowaniu smakow... te zapowiadaja sie cudownie!

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...