niedziela, 20 marca 2011

Pieczenie pizzy – dziecinnie łatwe






„Mało, która plotka utrzymuje się dłużej: ciasto drożdżowe jest trudne, żmudne i często się nie udaje. Wszystko to nieprawda!”
Taka pizza od dawna chodziła mi po głowie:) W końcu nadszedł ten dzień i udało mi się ją upiec. Nie jest to trudna sztuka, ale trzeba wysiłku, na przykład przy wyrabianiu ciasta, czy tarcia sera. I jest o wiele lepsza i zdrowsza od tych mrożonych czy zamawianych, choć ta dzisiejsza kupna z rukolą były smaczna! Proponuję z salami i serami, ale każdy może sobie nałożyć taki składnik, jaki tylko zapragnie. Od oliwek, suszonych pomidorów, po karczochy i rukolę. Idealna kolacja na sobotni lub inny wieczór. Najlepiej się ją przyrządza z małymi pomocnikami, którzy tworzą wspaniałą kompozycję składników na pizzy. Z dużymi również. Nie ważne czy duzi czy mali plasterek szynki czy mozarelli zawsze znika:)

Pizza z salami
na podst. przepisu z książki „Gotuj z fantazją, czyli szczypta prostoty”

dla 4 głodnych:

ciasto na pizzę:
300g mąki pszennej
spora szczypta soli
4 łyżki oliwy
20 g świeżych drożdży ( lub opakowanie suszonych)
tłuszcz do posmarowania blachy

sos pomidorowy:
1 cebula
2 ząbki czosnku (dałam 3)
łyżka oliwy z oliwek ( dałam 2)
kilka pomidorów ( lub 1 puszka pomidorów w zalewie, 800g) ( dałam zwykły sos pomidorowy bez dodatków, taki z kartonika, 500g)
sól, świeżo zmielony pieprz
przyprawa włoska ze sklepu ze zdrową żywnością (dodatkowo)
oraz:
kulka mozarelli (250g), kilka plastrów salami i 30 dag goudy – moja propozycja, możecie dać, co chcecie:)


1 Do miski lub na stolnicę wsypać mąkę, posolić, wlać oliwę. świeże drożdże rozprowadzić w 1/8 l letniej wody, dodać do mąki. (Suszone drożdże od razu wsypać do mąki, potem wlać oliwę i letnią wodę). Ręką lub robotem zagnieść gładkie ciasto. Przykryć ściereczką, pozostawić na ok. 45 minut ( moje stało 1,5 h w cieple) do wyrośnięcie, aż ciasto podwoi swoją objętość.
2 Cebulę i czosnek obrać, drobno posiekać. Przesmażyć na rozgrzanej oliwie, dodać pokrojone pomidory, lub przecier. Przyprawić solą, pieprzem i przyprawą włoską (2 łyżeczki), przykryć pokrywką i gotować na małym ogniu, na dość gęstą masę.
3  Nagrzać piekarnik do 250oC (termo obieg 220oC). Blachę natłuścić. Wyjąc ciasto z miski, zagnieść jeszcze raz na oprószonej mąką desce (nie zagniatałam ponownie). Rozwałkować do rozmiarów wybranej przez siebie blachy, aby wystawało nieco poza brzegi, z których uformować wałek.
4  Posmarować ciasto sosem pomidorowym (nie wykorzystujemy wszystkiego). Teraz każdy sam może według własnego uznania przybrać „swój” kawałek pizzy. Skropić oliwą, piec 15-20 min. (piekłam 15 minut)

Smacznego i pozdrawiam! Miłego wieczorku:)


6 komentarzy:

Staszek :D pisze...

Mmmmmm. Przepyszne! :D

Anonimowy pisze...

Masz okrągła forme?
<3333

Agata

Kubełek Smakowy pisze...

Pizzę u-w-i-e-l-b-i-a-m. Twoja jest i-de-al-na. Jak na włoskim stole. Cudo.

muffinka pisze...

Mam, mam okrągłą formę Anonimowy:)

brzozowy-zagajnik pisze...

Wygląda strasznie apetycznie, a do tego właśnie jestem bardzo głodna, zdjęcia zachęciły mnie zrobię ją w piątek ! <33

Piegus pisze...

wygląda imponująco! ;-)

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...